من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد
من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد

افکار منفی و قضاوت ... پر

 روزی که برای همگام شدن با گروه، تصمیم گرفتم مچ افکار منفی ذهنم را بگیرم هیچ فکر نمی کردم بی وقفه 27 مورد بنویسم! انگار دچار توهمی بودم که می گفت " تو مثبت اندیشی" و حالا مچ افکارم را گرفته بودم و حیران تماشایشان می کردم. دیدم دقیقا هرجا تصور می کردم فکرم درست است؛ یک فکر منفی، یک منتقد درونی  مثل موریانه پایه های باور مثبت را می خورد و من صدای جویدن هایش را نمی شنیدم. 

از آن روز تلاش بیشتری می کنم در لحظه زندگی کنم. مچ افکار و تکه کلام های منفی را همانجا بگیرم و بلافاصله با 4 جمله مثبت میخکوبش کنم. و انگار کم کم وزنه های سنگین روی دوش هایم سبک تر می شوند. 

راستی که چقدر قضاوت در گوشه گوشه ذهنم مخفی شده بود، و من چه ساده در افکارم  به قضاوت ها گوش می کردم و با آنها همگام می شدم. حالا در افکارم لم می دهم و به قضاوت ها نگاه می کنم. آنقدر نگاه می کنم تا از رو بروند و ناپدید شوند. 


برای تمام نیکی هایی که به من می رسد، یک دنیا سپاسگزارم و تلاش می کنم سهم خودم را به زندگی بپردازم.

نظرات 5 + ارسال نظر
کاوه سه‌شنبه 20 تیر 1396 ساعت 12:19

این آقا نادر که از بلاگفا تااینجا ول نمیککنن.:

متوجه منظورتون نشدم

کاوه سه‌شنبه 20 تیر 1396 ساعت 12:17

سلام
نمیدونم چی بنویسم.
از چی بگم
فقط اومدم به هوای قدیمترها....نوشته هاتونو بخونم.

کاوه شنبه 17 تیر 1396 ساعت 23:48 http://www.naniii.blogfa.com

سلام
شب تون بخیر
ممنونم برای پاسخ های منطقی تون همچون گذشته

سلام
لطف دارید دوست قدیمی

کاوه جمعه 16 تیر 1396 ساعت 23:20 http://www.naniii.blogfa.com

سلام
زویابانو
پستهای قدیممو میخوندم. برگشت به عقب و واکاوی.
چه خوب هنوز مینویسید در گوشه ای دیگر از دنیای (واقعی نه مجاز)
امیدوارم احساس رضایت کنید.
درمورد نوشته اخیرتون نظرمو مینویسم:
ما افکارمون را انتخاب میکنیم یا افکار ما رو!!!؟
تا دوباره

سلام آقا کاوه
نوشتن خوبه. گاهی واجبه
و اما سوالتون. ما افکارمون رو باید انتخاب کنیم وگرنه اونها هستن که زندگی ای رو برای ما انتخاب میکنند

نادر چهارشنبه 14 تیر 1396 ساعت 13:01 http://dehkadeyegham.blogfa.com

زنده باد

سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد