من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد
من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد

پیاده روهای نامهربان

مدتهاست توجه ام به پیاده روهای شهر جلب شده است. اگر از پیاده روهای خیابانهای اصلی  بگذریم که به همت شهرداری همسان سازی شده است ( و البته بعضی نقاط نیاز به رسیدگی و ترمیم دارد)  ، پیاده روهای کوچه ها نامهربانند و راحتی و امنیت پیاده ها را فراهم نمی کنند. 

هر خانه ای که نوسازی می شود، ساز خودش را می زند. بعضی سازنده ها سطح پیاده روی جلوی منزلشان را بالاتر از همسایه ها آورده اند. هر مالکی به سلیقه ی خودش کف پوش زده است. بعضی ها هم از اسفالت استفاده کرده اند. این است که وقتی به کوچه ای پا می گذاری عبوری سخت را تجربه می کنی. مرتب از از ارتفاع های مختلف ( تفاوت ارتفاع گاهی نزدیک به یک یا دو پله است) بالا و پایین می روی و کفپوش پیاده رو، زیر پایت تغییر می کند.

بعضی جاها هم که صاحبخانه یا وابستگانش خودرو خود را در پیاده رو پارک می کنند و عابر پیاده مجبور می شود برای عبور و مرور به محوطه عبوری ماشین ها در کوچه و خیابان قدم بگذارد. یا بعضی از موتورسواران برای تسریع در رفت و آمد از پیاده روها استفاده می کنند!

شاید بیشتر از یک ماه باشد به این موضوع فکر میکنم. راستی ما که بنا بر سلیقه خودمان از مصالح مختلف و  با ارتفاع های متفاوت برای پوشش پیاده روی جلوی منزلمان استفاده می کنیم، هیچ به روزگار پیری و ناتوانی خود فکر کرده ایم؟  راستی کدام یک از ما به عبور و مرور پیرزنان و پیرمردان، افراد ناتوان، معلولین، نابیناها و حتی پا شکسته ها فکر کرده ایم و از خود گذشتگی بخرج داده ایم که پیاده رو را هم سطح اطراف و با مصالح مشابه بسازیم؟ 


نظرات 4 + ارسال نظر
علی امین زاده سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 17:43 http://www.pocket-encyclopedia.com

آیا این رکورد هندی هم چاخان است؟
http://www.pocket-encyclopedia.com/?p=1640
ready up و منتظر حضور سبزتان

بندباز جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 11:53 http://dbandbaz.blogfa.com/

یه وقت هایی که توی رفتار خودم و بقیه دقیق می شم، از خودم می پرسم ما اصلا فکر می کنیم؟!! یا چطوری فکر می کنیم که نتیجه ش میشه این؟!!!

احتمالا خودخواهانه فکر می کنیم که نتیجه اش این میشه

علی امین زاده سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 13:57 http://www.pocket-encyclopedia.com

نه به روزگار پیری فکر نکردیم چون موج جمعیت جوان بود.
جوان بود!!!
یواش یواش آن موج جوان دارد میانسال و سپس سالخورده می شود.
در دهه های آتی ما مثل 20 سال گذشته دغدغه ی مدرسه را نخواهیم داشت. دغدغه ی ما سالمندان خواهند بود و هیچ فکری هم برایش نکرده ایم.

دقیقا

گودول پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 07:02 http://khesht40.blogfa.com

درود
وقتی قوانین برای کسب درآمد عده ای باشه همین میشه، تجربه ساختن دو سه تا ساختمان در تهران بهم نشون داده که قبل از گرفتن مجوز باید کفش پولادین بخ پا کنی و بعد از گرفتن جواز از هفت دولت آزادی یعنی برای شروع آزارت میدن ولی بعدش که نیاز به نظارت و کنترل هست کسی بازخواستت نمیکنه، اغلب کوچه ها را نمیشه 50 متر از پیاده روهاشو به صورت مستقیم قدم بزنی، یا پله هست و یا رمپ پارکینگ.

درود بر شما.
دقیقا مشکلی که گفتید در اغلب کوچه ها وجود داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد