من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد
من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد

جامهٔ آزادی آسان نیست بر خود دوختن .... سرو را زین آرزو در جمله اعضا سوزن است

عضو بودن تو گروه های تلگرامی تجربیات مختلفی بوجود میاره. یکی اش اینکه افراد متفاوتی پیام خصوصی میدن! به نظر من از بین کسانی که پیام خصوصی میدن اونایی که secret chat باز می کنند غیرقابل اعتماد ترند. 

یکی از همدوره ایهای دانشگاه، دختری با نشاط و خوشرو و مهربان که چند سفر یک روزه و دو سفر چند روزه باهم رفتیم، گروهی تشکیل داده از تمام کسانی که اهل گلگشت و مسافرت و کوهنوردی هستند. من حدود 10 یا 15 درصد اعضا را می شناسم. البته ممکنه در طی سفرهای یک روزه بعضی هاشون رو دیده باشم ولی حضور ذهن ندارم. حدود 3 ساله که این گروه فعاله. اول این گروه توی وایبر تشکیل شد و بعد از مدتی به تلگرام منتقل شد. در این مدت حتی یک مورد پیام خصوصی از اعضایی که نمی شناسم دریافت نکردم تا چند روز پیش!

فردی از گروه پیام خصوصی محرمانه! داد. بعد از حرفهای معمولی نوبت سوالهای خاص تر... و در نهایت سوال اینکه آیا با کسی دوست هستی یا نه! هیچ حس خوشایندی به پیام خصوصی محرمانه ندارم. برای رهایی از مکالمه ای ناخوشایند گفتم بله. پرسید : اگر شما را دعوت به کوهنوردی کنم ایشون ناراحت میشن؟

گفتم " اصولا مگر مرد ایرانی میشناسید که از این قضیه خوشحال بشه؟"

- نه . امکان نداره. اگر ناراحت نشه کمال بی غیرتیه...

- پس شما اینطور فکر میکنید.  پس  یعنی اگر کسی  همسر یا دوستتان رو دعوت به کوهنوردی کنه شما ناراحت میشید؟

- من فقط به منظور همراهی در کوه گفتم

- فرض کنیم شخص خیالی هم به همین منظور بگه.

- مزاحم وقتتان نمیشم. اما این شماره من ... در زمینه .... مشغولم . اگر کاری داشتید در خدمتم.

بعد از چند دقیقه :

- شما خانمی رو تو گروه میشناسید که با کسی دوست نباشه؟

- نه 

- متشکرم

-قبل از اینکه تشریف ببرید یه سوال ! شما که به خودتون اجازه میدید در یک گروه اجتماعی به دنبال پیدا کردن دوست دختر باشید، آیا این اجازه رو به همسرتون هم می دید؟ 

چند دقیقه با تایپ کردن های مقطع سپری شد تا نوشتم: نیازی نیست جواب این سوال رو به من بدید. جوابش رو پیش خودتون نگه دارید.

فردا صبح .... دوباره پیام داد

- سلام خانم. می تونم ازتون خواهش کنم از صحبت دیشب با کسی تو گروه حرف نزنید

- سلام. بله

- میتونم مطمئن باشم؟

- لزومی نداره درباره اش با کسی صحبت کنم.

- ممنون خدانگهدار


جالبه که آدمها برای خودشان حق هایی قائلند که برای همسر یا دوستشان قائل نیستند. زن و مرد هم نداره. 


* عنوان برگرفته از شعر بیدل دهلوی

نظرات 8 + ارسال نظر
مژگان دوشنبه 22 شهریور 1395 ساعت 14:13

سلام زویا جان

[لبخند]

سلام به روی ماهت

زن کویر سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 11:03 http://zanekavirrr.blogfa.com

شبکه های اجتماعی مجازی این روزها جولانگاه همین رابطه ها و همین افراد هستن و حتی گاهی به بر هم زدن زندگیهایی هم می پردازن

خوش آمدی زن کویر عزیز
متاسفانه بعضی از افراد مرز ارتباط اجتماعی رو گم کردند و شبکه اجتماعی را جولانگاه عقده های درونی و امیال اشون قرار دادند

بندباز یکشنبه 14 شهریور 1395 ساعت 00:28 http://dbandbaz.blogfa.com/

بهش خوب گفتی.

گلرو جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 01:02

اجاره بدهید بند آحر رباعی را اصلاح کنم
ناوک مژگان بسی از تیر باشد تیز تر

من پنج‌شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 20:50 http://taccuino.blogsky.com

آدم ها معمولا همه حقوق رو فقط برای خودشون قائلن.

استثنا ندیدم

گودول پنج‌شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 15:22 http://khesht40.blogfa.com

درود
این برخوردها از سالها قبل و در همین وبلاگ نویسی هم برای برخی رفتاری عادی بود، راستی میتونم شما را دعوت کنم به کوه نوردی

درود
دعوتتون رو قبول میکنم . بگین همسر بانو هم بیاد دلم براش تنگ شده

گلرو پنج‌شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 01:30

هرکجا آزاده دیدم سرو خم می کرد سر
یعنی اینجا نازنینی می برد عمری بسر
تیر اگر بر سرو بارد قد فرازد روز وشب
ناوک مژگان آزاده گان از ناوکی هم تیز تر

گلرو چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 19:29

سلام شعر زیبایی بود.

سلام . بله زیباست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد