من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد
من و زندگی

من و زندگی

زنی که از دغدغه های کوچکش می نویسد

سه روز ، سه تصویر!

* همین که از کنار پنجره نیمه باز خودرو رد می شدم، توده ی سفید رنگی  بر روی شلوارم افتاد و غلتان بر پیاده رو نشست. خودرو تیره رنگ نیمی در خیابان و نیمی در پیاده رو پارک شده و زنی در صندلی جلو نشسته بود. صدای زن در حالیکه عذرخواهی می کرد باعث شد نیم نگاهی به عقب بیندازم و زن جوان را ببینم که دستهایش را جلوی صورتش به حالت تسلیم بالا آورده بود و با لبخند شرمسار عذرخواهی می کرد. نیم لبخندی زده و به راهم ادامه دادم. 

******************

* به محض ورود به فروشگاه، با هجوم بوی سیگار! به سرعت از در خارج شدم. مرد که متوجه ورود و خروج سریعم شده بود از پشت میزش بلند شد و گفت " خانم در خدمتم"

- اینهمه سیگار در محیط بسته. حالا یکی مثل من آلرژی داشته باشه و فقط هم با فروشگاه شما کار داشته باشه باید چکار کنه؟ 

با لبخند تلخی اسپری خوشبوکننده هوا زد. " در خدمتم . شما همون بیرون بهم بگید چی لازم دارید تا این اسپری اثر کنه..."

سفارشم را می دهم و با خودم فکر می کنم  اگر کار نیست و اعصاب خراب است، پولی که نیست را چطور می شود خرج سیگار کرد که هم عطرتن را منزجر کننده می کند هم عمر را کوتاه؟

******************

* بستنی نیم خورده رو با شتاب توی باغچه ی کناری پرت کرد و با صدای بلند داد زد" آزادی ... یک نفر" یک لحظه اگر حواسم نبود شتک بستنی مانتو سفیدم رو لک کرده بود. ده قدم جلوتر ، نگاهم میفته به سطل زباله ی محجور افتاده! ده قدم فاصله ی تمیزی و زیبایی  با زباله دانی بزرگ به وسط یک شهر!


نظرات 4 + ارسال نظر
گودول پنج‌شنبه 28 مرداد 1395 ساعت 13:59

درود
فقط یکی، کافیه هر کس یه نفر را همراه کنه اونوقت میشه امیدوار بود، فقط یه نفر...

آره همینطوره

بندباز چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت 15:33 http://dbandbaz.blogfa.com/

همون! ابتدایی ترین رفتارهای جمعی رو بلد نیستیم و انتظار ظهور منجی داریم! که بیاد اصلاحمون کنه و زندگی مون بشه گل و بلبل!... فقط باید خودش بیاد... باور کن!

تا از درون حرکت نکنیم ، بیرون درست نمیشه !

ابد دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 20:23 http://tahriri22.blogfa.com/

سلام زویای عزیز

انگار خودمون داریم با دست خودمون
از روزهای عمرمون کم می کنیم
جهانی پر از دود و زباله

سلام ابد گرامی

فقط دود و زباله نیست. یک عالمه صدای مزاحم هم هست

گلرو شنبه 23 مرداد 1395 ساعت 21:10

سلام اینجا ار این کارها خبری نیست

اگر بود جای تعجب داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد